حدیث عشق

حدیث عشق

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نگار نازنین فاطمه  (سلام الله علیها )

یادگار آخرین فاطمه  (سلام الله علیها)

رخ عیان کن مه جبین فاطمه  (سلام الله علیها )

از امام صادق علیه السلام پرسیدند؟ این که خداوند به شیطان فرمود: به تو مهلت داده شد تا روز معین این وقت معین چه زمانی خواهد بود ؟ فرمود : آیا پنداشته ای این روز ،روز قیامت است ؟ خداوند تا روز قیام قائم ما ، به شیطان مهلت داده است  . وقتی خداوند قائم را مبعوث می کند حضرت به مسجد کوفه می رود.در آن هنگام شیطان در حالی که با زانوان راه می رود ، به آنجا می آید و می گوید:ای وای بر من از امروز .حضرت مهدی پیشانی او را می گیرد و گردنش را می زند و آن وقت روز معلوم است که مهلت شیطان به پایان می رسد.

کند وکاو درباره مخالفان نشان می دهد سوای مستکبران که در سر لوحه قهر سپاه مهدی علیه السلام قرار دارند، بیشترین کار شکنی از جانب کسانی است که ادعای موافقت با امام دارند و خود را از منتظران حضرت می دانند. اینان ،امام را نه به خاطر پیاده کردن اسلام اصیل ، بلکه برای همراه کردن امام با آرزو ها و هوسهای خود می خواهند .پس از پیوستن به امام ،چون کارها را بر وفق مراد خود نمی بینند وناچار ند از منافع نامشروع خود در گذرند ،به توجیه اهداف خود رو می آورند و با سلاح دین و مذهب به جنگ امام می روند که به فرموده امام صادق علیه السلام:چه بسیار کسانی که ادعای پیروی او را دارند ،ولی پس از ظهور حضرت ،از او روی بر می گردانند در این جا به برخی از این افراد یا گروها اشاره می کنیم:

راحت طلبان ،راحت طلبی ریشه در خود پسندی و خود خواهی دارد و منشا همه فسادهاست. جمعی از مسلمانان پیش از هجرت به مدیته ،خدمت پیامبر سلام الله علیه رسیده ابراز می داشتند: مورد آزار دشمنانیم ، اگر اجازه دهی با دشمنان می جنگیم حضرت فرمودند :اکنون مامور به مبارزه نیستید دست نگه دارید نماز بخوانید وزکات دهید .پس از هجرت ،دستور جهاد نازل شد اما همین مردم زبان به اعتراض گشودند . قرآن ریشه ترس و وحشت آنها را راحت طلبی و دنیا طلبی می شمرد و مردم را نسبت به فر جام آن هشدار می دهد.

امام خمینی رحمه الله علیه در باره طرز فکر راحت طلبان می فرمایند:آنها می گویند:اگر حضرت صاحب ، خودشان مقتضی می دانند،برای مبارزه تشریف می آورند ،من که دلنم بیشتر از ایشان نسوخته و حضرت هم که این ها را می بیند ، خودشان بیاید ، چرا من این کار را بکنم...امام صادق علیه السلام می فرماید:(... اگر شما برای یاری ما دعوت شدید ،خواهید گفت :ما در تقیه هستیم و نمی توانیم شما را یاری کنیم...)

جمود اندیشان : همیشه ظاهر گرایان از مهم ترین موانع احیای دین و تحولات اجتماعی بوده اند.کسانی که باطن وروح دین توجه نکرده و افق درک شان فراتر از پوست وقالب را نمی نگرند،لذا موجب می شود که در زمانهای حساس ،تکلیف را نشناسند و به رویارویی پیامبر (ص )و امامان علبه السلام یا نائب امام کشانده شوند ،در جریان نزول آیه روزه و نماز مسافر، پیامبر علیه السلام در سفر ،دستور افطار دادند و خود نیز روزه گشودند ،ولی گروهی که به خیال مقدس مابانه خود ،هر سختی ثواب دارد ،به روزه ادامه دادند .پیامبر (ص )با آنان برخورد کرد و به ایشان لقب گناهکار داد.

امام صادق علیه السلام می فرماید:آزردگی های که مهدی ما از روی نادانان روزگار خود متحمل می شود ،پیش از زحماتی است که به پیامبر (ص) از جاهلان زمان خود وارد شده.گفتند: چگونه ؟فرمود:پیامبر صلی الله علیه وآله در زمانی که مردم ،سنگ و درخت ،چوب می پرستیدند ،برانگیخته شد .مهدی قائم آن گاه که قیام می کند ،مردم علیه ایشان قرآن را تاویل می کنند.

کافران و منافقان: دو چهرگان که آینده را در خطر می بینند ،با پخش شایعه و همکاری باگروه های معارض ،دشمنی خود را آشکار می کنند.در مناطق جنگی با دشمنان همدست می شوند  و در

مرکز خلافت (کوفه) آشکارا با امام می جنگند.حضرت پس از در هم شکستن مقاومت مخالفان ،پیروز مندانه وارد کوفه می شوند و منافقان را در ردیف سایر فرقه های منحرف نافرمان از میان بر می دارند.انشاالله تعالی                          

(بر گزیده ای از کتاب موعود نامه از مجتبی تونه ای)

دامن عهد ظهورت کو که تا آید برون                  ناله ها از استخوانم همچو دست از آستین

کی شود یارب !که آری پای دولت در رکاب          چتر شاهی بر سر ازبال و پر روح الامین

یکه تاز، ظلم ،میدان جهان را بسته است              هست خالی جایت ای لشکر شکن!در روی زین

                                                                                                      واعظ قزوینی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۰:۴۴
زهرا یوسفی