حدیث عشق

حدیث عشق

نشانه های رحمت الهی

شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

بدان خدای که گنج های آسمان و زمین در دست اوست ، به تو اجازه در خواست داده ، و اجابت آن را به عهده گرفته است . تو را فرمان داده که از او بخواهی تا عطا کند ،در خواست رحمت کنی تا ببخشاید و خداوند بین خودش کسی را قرار نداده تا حجاب و فاصله ایجاد کند ، و تو را مجبور نساخته که به شفیع و واسطه ای پناه ببری ، و در صورت ارتکاب گناه در توبه را مسدود نکرده ، ودر کیفر تو شتاب نداشته ، ودر توبه وبازگشت ، بر تو عیب نگرفته است.

در آنجا که رسوای سزاوار توست، رسوا نساخته ، و برای بازگشت به خویش شرایط سنگینی مطرح نکرده است . در گناهان تو را به محاکمه نکشیده ، و از رحمت خویش نا امیدت نکرده ، بلکه بازگشت تو را از گناهان نیکی شمرده است .هر گناه تو را یکی ، و هر نیکی تو را ده به حساب آورده ، و راه بازگشت و توبه را به روی تو گشوده است . هر گاه او را بخوانی ، ندایت را می شنود ، و چون با او راز دل گویی راز تو را می داند . پس حاجت خود را با او بگوی ، و آنچه را در دل داری نزد او باز گوی ، غم و اندوه خود را در پیشگاه او مطرح کن تا غمهای تو را بر طرف کند و در مشکلات تو را یاری رساند.


و از گنجینه های رحمت او چیزی را در خواست کن که جزء او کسی نمی تواند عطا کند ، مانند عمر بیشتر ، تندرستی بدن ، و گشایش در روزی . سپس ، خداوند کلید های گنجینه های خود را در دست تو نهاده به تو اجازه دعا کردن داد ، پس هر گاه اراده کردی می توانی با دعا ، در های نعمت خدا را بگشایی ، تا باران رحمت بر تو ببارد.

هرگز از تاخیر اجابت دعا ناامید مباش ، زیرا بخشش الهی به اندازه نیت است ، گاه در اجابت دعا تاخیر می شود تا پاداش در خواست کننده بیشتر و جزای آرزومند کامل تر شود ، گاهی در خواست می کنی ، اما پاسخ داده نمی شود ، زیرا بهتر از آنچه خواستی به زودی یا در وقت مشخص ، به تو خوااهد بخشید، یا به جهت عطاء بهتر از آنچه خواستی ، دعا به اجابت نمی رسد، زیرا چه بسا ، خواسته هایی داری که اگر داده شود مایه هلاکت دین تو خواهد بود، پس خواسته های تو به گونه ای باشد که جمال و زیبایی تو را تامین ، و رنج و سختی را از تو دور کند، پس نه مال دنیا برای تو پیدار ، و نه تو برای مال دنیا باقی خواهی ماند.

خدایا!

چه یافت آن که تو را گم کرد        

                     و چه گم کرد آن که تو را یافت

گزیده ای از فرمایشات امام علی علیه السلام به فرزندشان امام حسن علیه السلام

ترجمه نامه 31 از نهج البلاغه

خداوند نه به قدر رویاها بلکه به اندازه ایمان و اطمینان توست که می بخشد

اللهم عجل لولیک الفرج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۹
زهرا یوسفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی