حدیث عشق

حدیث عشق

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ای عزیز ،از خدای تبارک و تعالی در هر آن استعانت بجوی واستعاثه کن در درگاه معبود ،وبا عجز والحاح عرض کن:بار الها ،شیطان دشمن بزرگی است که طمع بر انبیا و اولیا بزرگ تو داشته و دارد ، تو خودت با این بنده ضعیف گرفتار امانی و اوهام باطله و خیالات و خرافات عاطله همراهی کن که بتواند از عهده این دشمن قوی برآید ،و در این میدان جنگ با این دشمن قوی که سعادت وانسانیت مرا تهدید می کند تو خودت با من همراهی فرما که بتوانم جنود او را از مملکت خاص تو خارج کنم و دست این غاصب را از خانه مختص به تو کوتاه نمایم.

تمام آتش دوزخ و عذاب قبر و قیامت و غیر آنها را شنیدی و قیاس کردی به آتش دنیا و عذاب دنیا ، اشتباه فهمیدی ، آتش این دنیا یک امر عرضی سردی است. عذاب این عالم خیلی سهل و آسان است ، ادراک تو در این عالم ناقص و کوتاه است .همه آتشهای این عالم را جمع کنند روح انسان را نمی تواند بسوزاند آتش آنجا علاوه بر اینکه جسم را می سوزاند روح را می سوزاند ،قلب را ذوب می کند ،فواد را محترق می نماید.

حدیثی شریف از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله ، به نقل از شیخ صدوق ،کسی که علما به جلالت قدر می شناسند ،آن کسی است که مورد لطف امام زمان ، علیه السلام (عج ) بوده است.

در بین این که روزی رسول خدا ، صلی الله علیه وآله ، نشسته بود جبرائیل علیه السلام آمد در خدمتش ، در صورتی که افسرده و محزون بود و رنگش متغیر بود . پیغمبر فرمود :ای جبرائیل چرا تو را افسرده و محزون می بینم گفت: ای محمد ،(ص) چرا چنین نباشم در صورتی که امروز گذاشته شد دمهای جهنم . پیغمبر خدا گفت :چه چیزی است دمهای جهنم عرض کرد: همانا خدای تعالی امر فرمود به آتش ، برافروخته شد هزار سال تا سرخ شد .بعد از آن امر فرمود به آن افروخته شد هزار سال تا سفید شد . پس از آن امر فرمود به آن، افروخته شد هزار سال تا سیاه شد و آن سیاه و تاریک است. پس اگر یک حلقه از زنجیری که بلندی آن هفتاد ذراع است گذاشته شود بر دنیا ، هرآینه آب می شود دنیا از حرارت آن. و اگر قطره ی از زقوم و ضریع آن بچکددر آبهای اهل دنیا ، همه می میرند از گنده آن. پس گریه کرد رسول خدا ، صلی الله وآله و جبرائیل علیه السلام گریان شد .پس خدا تعالی به سوی آنها فرشته ای ، عرض کرد: خدای شما سلام می رساند به شما و می فرماید من ایمن کردم شما دو تن را از اینکه گناهی کنید که عذاب کنم شما را به واسطه آن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۲۵
زهرا یوسفی