حدیث عشق

حدیث عشق

عاشورا و انتظار

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ

بسم رب الحسین علیه السلام

مهدی عجل الله تعالی شریف ادامه امام حسین علیه السلام است و انتظار ادامه عاشورا و برآمده از آن.

مهدی (عج) فرزند حسین علیه السلام است و فرهنگ انتظار بر آمده از فرهنگ عاشورا و انتظار حسینی دیگر را کشیدن . عاشورا پشتوانه فرهنگی و زمینه سازه انتظار است . یکی رمز حیات و دیگری رمز بقای آن ، یکی رمز قیام و به پا خواستن شیعه است و دیگری عامل حفظ و استمرار آن .

مهدی صاحب زمان وارث عاشورا،هم چنان که حسین علیه السلام وارث پیامبران بود .عاشورا دست مایه اساسی شکوفایی وبالندگی منتظران مهدی (عج)در عصر انتظار است.انتظار ثمره کربلا است ،بدون کربلا انتظار بی معنا است ، یاران مهدی (عج)همه کربلایی اند و در فرازو فرودتاریخ غربال شده و آبدیده اند مگر می توان بی عاشورا انتظار دیگری داشت؟انتظار بی عاشورا ،انتظار بی پشتوانه است.

حرکتی جهانی و به وسعت آمال همه انسانهای تاریخ ،پشتوانه وعقبه ای می خواهد به استحکام کربلا که هرگز به سردی نگراید.

انتظار و عاشورا دو بال پرواز شیعه است اگر این دو نبود چشمه قدیر می خشکید.

آن گاه که مهدی موعود ظهور کند بین رکن و مقام می ایستد وچنین ندا می کند الا یا اهل عالم انا الامام القائم ،  الا یا اهل العالم انا الصمصام المنتقم   الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا  الا یا اهل العالم ان الحسن طرحوه عریانا   الا یا اهل العالم ان جدی الحسین سحقوه عدوانا.

امام حسین علیهالسلام و مهدی (عج) دو اصلاح گر سترگ هستند امام حسین (ع):انما خرجت لطالب الاصلاح فی امته جدی. در مورد مهدی (عج)نیز آمده است : لیصلح الامته بعد فسادها خداوند به وسیله مهدی موعود (عج)این امت را پس از آنکه تباه شده اند اصلاح می کند.امام حسین(ع):به خدا قسم دستم را از روی خواری و ذلت به شما ندهم و مانند بردگان فرار نمی کنم

مهدی (عج) نیز بیعت هیچ طاغوتی را به گردن ندارد : هرکدام از اهل بیت علیهالسلام در زمان خود بیعت حاکمان و طاغوت های زمان را از( روی تقیه )به عهده داشتند مگر قائم(عج)... تا هنگامی که قیام می کند بر گردنش بیعت حاکمی نباشد . او نهمین فرزند برادرم حسین علیه السلام است.

حضرت سید الشهدا به همه آموخت که در مقابل ظلم و ستم حکومت جائر چه باید کرد اگر نبود نهضت حسینی ، یزید و اتباع یزید اسلام را وارونه نشان می دادند.

ما وشما وارث این حقیقت تاریخی هستیم امروز کسانی هستند که ماجرای عاشورا  را به عنوان یک درس ، یک خاطره و یک شرح واقعه ، ا ز زبان علما روحانیون مبلغین و امثال اینها بشنوند ما در این زمینه چه خواهیم کرد ؟اگر این مبلغین گرامی توانسته اند ماجرای عاشورا را مثل حربه ای علیه ظلمات متراکم حاکم بر زندگی همه بشر به کار گیرند و با تیغ برنده الهی پرده ظلمات را بشکافند و خورشید حقیقت را به شکل حاکمیت اسلام ، واضح و آشکار کنند ، چرا نباید متوقع بود که در هر عصر وزمانی هر چه هم که تبلیغات دشمن در آن دوره سخت ، همه گیر و ظلمات(اشد تراکما) باشد مبلغین و گویندگان و علمای دین بتوانند علیه هر باطلی شمشیر حق و ذوالفقار علوی و ولای را در دست کیرند و از آن استفاده کنند.

خداوندا ،به عرش و  آن کس که بر بالای آن است وبه حق وحی و آن کس که آن را وحی فرموده، و به حق پیامبر (ص) و آن کس که به او پیام داده و به حق خانه کعبه و سازنده اش هر چه زودتر گشایش و فرجی عنایت فرما

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۳۰
زهرا یوسفی

نظرات  (۱)

۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۳۴ صُحُفٍ مُطَهَرَه
یا لثارات الحسین ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی