حدیث عشق

حدیث عشق

ارزش جهاد در راه خدا

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از ستایش پروردگار ،همانا جهاد در راه خدا، دری از درهای بهشت است ،که خدا آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است. جهاد ، لباس تقوا و زره محکم و سپر مطمئن خداوند است، کسی که جهاد راه ناخوشایند دانسته و ترک کند ، خدا لباس ذلت وخواری بر او می پوشاند و دچار بلا ومصیبت می کند و کوچک وزلیل می گردد.دل او در پرده گمراهی مانده و حق از او روی بر می گرداند ،به جهت ترک جهاد،به خواری محکوم واز عدالت محروم است .

چشم دشمن ، برای حمله شما خواب ندارد ،ولی شما در غفلت به سر می برید (گویا سخنان امام علی علیه السلام اشاره به همه دورها بود ، و در مورد جهادچه علمی و فرهنگی باشد و چه جهاد رزمی ) به خدا سوگند ! شکست برای کسانی است که دست از یاری یکدیگر می کشند .سوگند به خدا ! اگر جنگ سخت در گیر شود و حرارت وسوزش مرگ شما را دربر گیرد ، از اطراف فرزند ابو طالب همانند جدا شدن سر از تن ، جدا و پراکنده می شوید.به خدا سوگند ! آن که دشمن را بر جان خویش مسلط گرداند تا گوشتش را بخورد، واستخوهنش را بشکند ، وپوستش را جدا سازد، عجز و ناتوانی اش بسیار بزرگ وقلب او کوچک وضعیف است. تو اگر می خواهی اینگونه باش ،اما من به خدا سوگند !از پای ننشینم و قبل از آن که دشمن فرصت یابد باشمشیر آب دیده چنان ضربه ای بر پیکر او سازم که ریزهای استخوان سرش پراکنده شود و بازوها و قدمهایش جدا گردد و از آن پس خدا هر چه را خواهد انجام دهی. بدانید که تقدیر های الهی چون قطرات باران از آسمان بهسوی انسانها فرود می آید و بهره ی هر کسی ، کم و زیاد به او می رسد .پس اگر یکی از شما برای برادر خود ،برتری در مال و همسر و نیروی بدنی مشاهده کند ، مبادا فریب خورده و حسادت کند .زیرا مسلمان به مسابقه دهنده ای می ماند که دوست دارد در همان آغاز مسابقه پیروز گردد تا سودی به دست آرد و ضرری متوجه او نگردد.

هم چنین مسلمانی که از خیانت پاک است انتظار دارد یکی از دو خوبی نصیب او گردد،یا دعوت حق را لبیک گفته عمر او پایان  پذیرد که آنچه نزد خداست برای او بهتر است ویا خداوند ،روزی فراوان به او دهد و صاحب همسر و فرزند وثروت گردد وهم چنان دین شخصیت خود را نگهدارد.

همانا ثروت و فرزندان، محصول دنیا وفانی شدنی است و عمل صالح زراعت آخرت است، گر چه گاهی خداوند ،هر دوی آنها را به ملت های خواهد بخشید .از خدا در آنچه اعلام خطر کرده است بر حذر باشید ! از خدا آن گونه بترسید که نیازی به عذر خواهی نداشته باشید !عمل نیک انجام دهید بدون آن که به ریا و خودنمایی مبتلا شوید،زیرا هر کس کاری را برای غیر خدا انجام دهد ، خدا او را به همان غیر وا گذارد .

از خدا ، درجات شهیدان، وزندگی سعادتمندان ، و هم نشینی با پیامبران را در خواست می کنم.

اللهم عجل لولیک الفرج                                              گزیده ای از خطبه های 23 ،34،27 نهج البلاغه و از سخنان گهر بار امام علی علیه السلام


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴
زهرا یوسفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی