حدیث عشق

حدیث عشق

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

 بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود:فاطمه قطرات حیات بخش خون دل من و شوهرش نور چشم من است و فرزندانش میوه دلم و امامان از فرزندانش ، امین های پروردگارم و ریسمانی هستند که بین خداوند و افریدگانش کشیده شده است. هر کس به آنان چنگ زند ، نجات یابد و هر کس که از آنان تخلف کند نابود خواهد شد.فاطمه حوریه ای است که در شکل انسان آفریده شده است.

همانا خداوند مرا آفرید و علی و فاطمه و حسن و حسین را خلق کرد پیش از آن که آدم را بیافریند، در آن هنگام که نه آسمانی بنا شده بود و نه زمین پهناوری وجود داشت نه تاریکی بود و نه نور ،نه خورشید بود و نه ماه نه بهشت بود و نه دوزخ .

عباس گفت : یا رسول الله ! آغاز آفرینش شما چگونه بود ؟فرمود :ای عمو !هنگامی که خداوند اراده کرد ما را بیافریند، کلمه ای گفت و از آن کلمه نوری آفرید و بعد کلمه ای دیگر گفت واز آن کلمه روح را خلق کرد.بعد نور را با روح بهم آمیخت و مرا و علی و فاطمه و حسن و حسین را آفرید.ما او را تسبیح می کردیم ،در آن هنگام که تسبیحی و جود نداشت،و تقدیس و تنزیه می نمودیم،بهنگامی که تقدیسی نبود.آن هنگام که خداوند متعال اراده کرد خلقش را ایجاد کندنور مرا شکافت و عرش را از آن آفرید ،بنابراین عرش از نور من است و نور من از نور خداست و نور من از عرش برتر است .بعد نور برادرم علی را شکافت و ملائکه را از آن آفرید پس ملائکه از نور علی اند و نور علی از نور خداوند است و علی از ملائکه برتر است .سپس نور دخترم را شکافت و آسمانها و زمین را از آن خلق کرد ، بنابرین ،آسمانها وزمین از نور فاطمه اند و نور دخترم فاطمه از نور خداوند است.و عظمت دخترم فاطمه از عظمت آسمانها و زمین برتر است .

بعد نور فرزندم حسن را شکافت و از نور او خورشید و ماه را آفرید،پس خورشید و ماه از نور فرزندم حسن است و نور حسن از نور خداست و عظمت حسن از عظمت خورشید ماه برتر است.

بعد نور فرزندم حسین را شکافت واز نور او ،بهشت و حور العین را خلق کرد ، بنابرین بهشت و حور العین از نور فرزندم حسین اند و نور فرزندم حسین از نور خداوند است و فرزندم حسین از بهشت و حور العین برتر است.

در ضمن حدیث معراج آمده است که خداوند فرمود: ای محمد! تو ، علی ، فاطمه ،حسن ، حسین و امامان از فرزندان حسین را من از نور خودم آفریدم و ولایت شما را بر اهل آسمانها و زمین عرضه کردم . هر کس آن را پذیرفت ،نزد من از مومنان است و هر کس آن را منکر شود نزد نم از گمراهان وستمگران خوهد بود. ای محمد !اگر بنده ای از بندگان من آن قدر مرا بپرستد و عبادت کند که از کار افتد واز لاغری و ناتوانی به سان مشک خشکیده و فرسوده ای شود و بعد به هنگام ورود بر من منکر ولایت شما باشد ،او را نخواهم آمرزید تا این که به ولایت شما اقرار کند.

ای محمد! آیا دوست داری آنان را ببینی ؟ گفتم :آری ، پروردگارا! فرمود : نگاه کن !من به طرف راست عرش نگریستم و نام خود را دیدم و نام علی و فاطمه .حسن و حسین .علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و حسن را ونام مهدی را در وسط آن ، به گونه ای دیدم که گویا ستاره ای درخشان است . فرمود: ای محمد! اینان حجت های من بر آفریدگانم هستند و این ، آن کس از فرزندان توست که با شمشیر قیام می کند و از دشمنانت انتقام می گیرد.

همانا خداوند _که سپاس و ستایش مخصوص اوست_ محبت علی و فاطمه و فرزندانشان را بر تمام مخلوقات عرضه فرمود ،هر یک از آنان که زود پذیرفتند ،پیامبران را از بین آنان قرار داد و کسانی را که از آنان اجابت کردند ، شیعه و پیروان ایشان نمود و خداوند همه آنان را در بهشت گرد خواهد آورد.

رسول خدا صلی الله علیه وال فرمود:خداوند متعال در روز قیامت ، پیامبران را در حالی که سوار بر چهار پهیان هستند .وارد محشر می کند .حضرت صالح  سوار بر ناقه اش شده ، وارد می گردد تا  به اصحاب مومن خود در محشر وفا کرده باشد و فاطمه و حسن و حسین علیهالسلام بر دو ناقه از ناقه های بهشتی و علی بن ابی طالب بر ناقه من و من سوار بر براق و بلال بر ناقه اش سوار شده با صدای بلند اذان می گوید...

بانوی بزرگ ما حضرت فاطمه علیه السلام جوهره آفرینش ،میوه نبوت و گزیده ولایت است آن حضرت بر تمامی افراد بشر حتی پیامبران و مرسلین ف غیر از پدر بزرگوار و شوهر گرامی اش که درود و صلوات بر آن ها و خاندان آن ها ، برتری دارد.

الحمد الله و الصلاه علی رسول الله و علی آله آل الله سیما بقیه الله فی الارضین ارواحنا فداه

برکزیده از کتاب فاطمه زهرا علیهالسلام شادمانی دل پیامبر صلی الله علیه وآله

تالیف مرحوم حاج شیخ احمد رحمانی همدانی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۱
زهرا یوسفی