حدیث عشق

حدیث عشق

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ای جلوهای دنیا، ای زیباترین پر جاذبه ها، ای هوس هایی که قویترین انسان ها را به دام خود می کشید بروید کس دیگری غیر علی را فریب دهید علی بزرگ تر و بالاتر وقوی تر از این حرفهاست.این جملات از امیرالمومنین علیه السلام که در فضای افرینش و فضای زندگی انسان همچنان پر طنین است.امام علی علیه السلام  جهادش برای بر پا داشتن و به پا داشتن خیمه حق و باطل بود.در همین راه هم به شهادت رسید در باره ی آن حضرت گفته اند علی را عدلش به خاک و خون غلتاند. اگر امیر المومنین می خواست عدالت را رعایت نکند و ملاحظه کاری بکند شان و مقام و شخصیت خودش را به مصالح دنیای اسلام ترجیح بدهد موفق ترین و قدرتمندترین خلفا می شد وهیچ معارضی پیدا نمی کرد اما امیر المومنین شاخص حق و باطل است ولذا واقعا میزان الحق است .اقتدار آن حضرت عبارت از قدرت او در اراده پولادینش در عزم راسخش در اداره مشکل ترین عرصه های نظامی در هدایت فکرها به سوی عالی ترین مفاهیم اسلامی وانسانی است .تربیت انسان های بزرگ از قبیل مالک اشتر عمار وابن عباس ومحمد ابی بکر و دیگران و ایجاد یک جریان بی نظیر در تاریخ بشر است.وجود امیر المومنین از جهات متعدد و در شرایط گوناگون برای همه نسل های بشر یک درس جاودانه و فراموش نشدنی است چه در عمل فردی و شخصی چه در محراب عبادت چه در مناجاتش چه در زهدش وچه در محو ر فنا شدن در یاد خداوند متعال وچه در مبارزه با انگیزه های نفسانی ومادی یک الگوی بی نظیر در جهان اسلام است .ما شیعه ایمه اطهار علیه السلام هستیم ایمه اطهار اکثرا کشته شدند تا مکتبشان محفوظ بماند ما که خودمان را امت پیغمبر اکرم صلی الله علیه واله می دانیم وشیعه ایمه معصومین باید ببینیم که انها در مدت زندگی شان برای اسلام چه ناروایی های وگرفتاریهای را تحمل کردند و برخوردشان با جبهه باطل چگونه بود. حکومتی که امروز در دست ماست آرزوی هزار ساله مومنان بالله بوده است .امامان همه در این خط حرکت کردند که حاکمیت خداوند متعال را حاکمیت قانون الهی را بر جامعه ها حکومت بدهند .و تلاش شده است جهاد شده زجر ها کشیده شده و زندان ها وشهادت های پر بار در این راه تحمل شده است.

از بیانات گوهر بار رهبر عزیز:

امروز فرصت را شما پیدا کرده اید همچنان که بنی اسراییل پس از قرن ها این فرصت را در زمان سلیمان پیغمبر و داوود پیغمبر پیدا کردند. انچه را که دارید ای امت مسلمان، ای ملت قهرمان و مبارزه ایران قدر بدانید و نگاه دارید انشاالله این حکومت  به حکومت حضرت ولی عصر مهدی موعود صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف منتهی بشود. پروردگارا به محمد وال محمد تو را سوگند می دهیم دل های ما را با یاد امام علیه السلام همواره با طراوت بدار و چشم های ما را به جمال ولی عصر منور بگردان.                                                       

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۹
زهرا یوسفی

درد مشترک ما و شما است»


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با برشمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت‌های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. متن نامه‌ی رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
به عموم جوانان در کشورهای غربی‌
حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۱
زهرا یوسفی

زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی ! مددز غیر تو ننگ است یا علی مددی ! گشاد کار دو عالم به یک اشارت توست! به کار ما چه درنگ است؟ یا علی مددی !        

 امیر المومنین علی علیه السلام : در میان ایشان <یاران امام زمان (عج) >مردانی هستند که شبها را نمی خوابند در نمازشان زمزمه همچون زمزمه زنبوران عسل دارند .شب را با قیام و رکوع وسجود به صبح می آورند و صبحگاهان بر مرکب هایشان سوارند .آنان  پارسایان شب و شیران روزند .پارسایان شب و شیران شرزه روز  >  مدال افتخار است که از جانب امیر المومنین علیه السلام زینت بخش یاران امام زمان (عج) گشته است . دلیر مردانی که با اقتدا به مولایشان لحظه به لحظه عمرشان را با خداوند متعال سودا کرده اند :شب ها در نماز و رازو نیاز وروزها به جهاد ومجاهده در راه خداوند متعال هستند رادمردانی که جهاد توفنده روز از مناجات بالنده شب بازشان نمی دارد. یا علی جانم فدایت دجال صفتان زمانه با فتنه و آرمانهای شیطانی در ذهن و جان مردم ما رسوخ کرده اند . اینان اصلی ترین دشمنان منجی موعود ویاران با وفایش هستند که فتنه وفساد شان شرق و غرب عالم را گرفته و بیشتر مردم را به ستیز و مقابله با آرمانهای الهی موعود وا می دارند .اینان  سردمداران  جنگ نرم و جنگ سخت در ستیز با منجی باوران اند که با تماتم قوا وارد عمل شداند .مولای من یا علی خود فرمودی :دینداری در آخر زمان همچون نگه داشتن پاره آتشی در دست است وآنان که بر حفظ دین خویش توفیق می یابند به بالاترین درجات یعنی همجواری با امامان معصوم علیه السلام می رسند .آقا جان یاران مخلص امام زمان(عج)را یاری فرما کسانی که در عرصه جهاد علمی /فرهنگی /فکری /معرفتی برای ظهور منجی عالم شبانه روز مجاهدت می کنند. پروردگارا ! فلب مقدس امام زمان (عج) وصاحب عصر ما را از ما راضی و خشنود بگردان.                                                                            

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۱
زهرا یوسفی